Publicerad: 2019-06-07
Bring Frigo är en av livsmedelsindustrins ledande logistikleverantörer i Norden. Vi skapar konkurrensfördelar för våra kunder genom flexibla och effektiva logistiklösningar för livsmedel och andra temperaturkänsliga produkter.
Vi är ett helägt dotterbolag till Posten Norge med huvudkontor i Helsingborg.
Våra värderingar; tar ansvar, spelar för laget och vill mer styr vårt sätt att arbeta och bidrar till en inkluderande och mångfaldig arbetsplats.
Vill du vara med Bring Frigos spännande förändringsresa framåt och samtidigt arbeta med fantastiska medarbetare? Är du en erfaren HR Business Partner med kunskap inom Compensation & Benefits som vill arbeta i en affärsnära roll där du verkligen kan göra skillnad?
Bring Frigo är nu inne i en spännande förändringsresa och behöver stärka upp sitt team med ytterligare en skarp HR Business Partner. Företagets HR-team har en mycket central funktion och ger effektivt och professionellt stöd som bidrar till att verksamheten når sina affärsmål. I rollen ger du möjlighet att arbeta i en omväxlande och spännande vardag där ingen dag är den andra lik.
Rollen kommer att arbeta som generalist men företaget behöver addera kunskap inom området för Compensation & Benefits. Därmed är det viktigt är att du har en del kunskap inom samt intresse för området.
Huvudarbetsuppgifter
Som HR Business Partner rapporterar du till HR-manager för Bring Frigo. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Helsingborg, men resor förekommer.
Bakgrund och profil
För att lyckas i rollen tror vi att du har en akademisk examen inom HR eller motsvarande. Du har minst fem års erfarenhet av professionellt HR-arbete på både strategisk och operativ nivå.
Du har erfarenhet från brett HR-arbete och därtill specifikt erfarenhet av Compensation & Benefits, helst från internationell miljö och kan stödja företaget i de frågor som uppkommer.
Viktigast i rollen är hur du är som person. I teamet behöver vi en person som har ett coachande men resultatorienterat tankesätt och som kan ta sig an utmanande arbetsuppgifter på ett framgångsrikt sätt. Det är också viktigt att du kan arbeta självständigt, ta egna initiativ och trivs med att vara en proaktiv partner till chefer och medarbetare i en föränderlig miljö. God kommunikations- och samarbetsförmåga är avgörande för att lyckas.
Vi erbjuder
Bring är bland de största och mest erkända logistikaktörerna i Norden och präglas av stark affärsmannaskap, stort engagemang, ambition och personligt ledarskap. Bring arbetar aktivt för att ha en gemensam och stark kultur och kunna leverera med hög kvalitet.
Hos Bring Frigo satsar man mycket med medarbetares trivsel och personliga utveckling. I bolaget ges mycket frihet att ta egna initiativ och påverka med idéer för att bidra till att stötta verksamheten att nå sina affärsmål.
Information och ansökan
I detta rekryteringsuppdrag samarbetar Bring Frigo med HEIM Executive och konsult Louise Edeheim. För mer information, maila gärna louise.edeheim@heimexecutive.se.
I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. Vi ber dig därför att ansöka så snart som möjligt, dock senast 4 juli.
Director of Business Control
Corporate Sustainability Manager
Group Treasury Manager
Chief People & Culture
Brand Marketing Manager
VD
Director Partner Business Development
Commercial Director