QSHE Manager

Nederman Group, Helsingborg

Publicerad: 2022-07-06

Om tjänsten

Nederman är ett av världens ledande företag som tillverkar och säljer produkter och tjänster inom den miljötekniska sektorn med fokus på filtrering av luft i industriell miljö. Företagets produkter och tjänster bidrar till att minska miljöpåverkan, att skapa en säker och ren arbetsmiljö och att förbättra produktiviteten. Nederman erbjuder kompletta lösningar bestående av teknik, design, driftsättning, installation, utbildning samt produkter och tjänster för eftermarknaden. Försäljningen sköts via Nedermankoncernens egna säljkontor och distributörer i över 50 länder. Produktionen sker i 12 länder spridda över fem kontinenter. Nederman Group är listat på Nasdaq Stockholm Mid Cap och har ca 1.900 anställda. För mer information, besök vår hemsida www.nederman.se.

QSHE Manager

Vill du vara med att bidra till hållbar produktion världen över? Som en ledande utvecklare och tillverkare av miljötekniska lösningar i över 75 år har Nederman bidragit till att minska miljöpåverkan från industriell produktion och skapa säkra och effektiva arbetsmiljöer. Idag satsar vi mer än någonsin på att bidra till hållbar produktion över hela världen.

Till vår fabrik i Helsingborg söker vi nu en QSHE Manager. I rollen leder och ansvarar du för kvalitet, hälsa, säkerhet samt miljö för Nedermans fabrik i Helsingborg.

Rollen sitter med i ledningsgruppen för fabriken och rapporterar till Managing Director/Fabrikschef och har ett personalansvar för 4 medarbetare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Ansvar för att strategiskt och operativt driva och utveckla några av företagets viktigaste nyckeltal inom kvalitets- och säkerhetsarbete.
  • Leda, hantera och ge vägledning till teamet och tillsammans driva utvecklingen inom QSHE-området framåt.
  • Systematiskt driva arbetet med ständiga förbättringar.
  • Arbeta aktivt med att utbilda och utveckla organisation inom ditt ansvarområde 
  • Ansvara för interna och externa revisioner, samt uppföljning och åtgärder.
  • Upprätthålla och utveckla lednings-systemen (Guideus).
  • Kvalitetssäkra processer, rutiner och arbetssätt.
  • Vara ledningens representant i kvalitets-miljö-och arbetsmiljö-frågor.
  • Ansvara för att förhindra avvikelser
  • Arbeta proaktivt för att reducera kundklagomål samt att dessa hanteras effektivt.
  • Representera på interna möten exempelvis vid Daglig styrning, Projekt, Sales.
  • Hantera myndighetskontakter, tillståndsärenden, tillsyn och besiktningar som berör verksamheten.
  • Ge förutsättningar för laguppfyllnad;

Vi söker

Vi söker dig som har en relevant teknisk högskoleutbildning och flera års erfarenhet av arbete inom kvalitet, hälsa, säkerhet och miljö. Vi ser gärna att din bakgrund är från tillverkande industri, där du arbetat både strategiskt och operativt med QHSE -frågor. Vi ser gärna att du har tidigare ledarerfarenhet.

Vi ser det som meriterande att du även har erfarenhet från andra befattningar inom produktion eller produktutveckling.

Du är van ledare och ditt ledarskap präglas av handlingskraft, förmåga att hantera förändringar, delegering av ansvar och kapacitet att skapa resultat tillsammans med dina kollegor. Utöver dessa ledaregenskaper efterlyser vi ett starkt analytiskt, systematiskt och strukturerat sätt att arbeta på.

Din kommunikativa förmåga att förklara, vinna förtroende och få människor med dig leder till goda relationer med kunder, leverantörer och medarbetare inom och utanför ansvarsområdet. Du trivs i en organisation med högt tempo och att få saker att hända. Du har en god engelska i tal och skrift och känner dig bekväm i att arbeta i affärssystem.

Vi erbjuder

Vi erbjuder ett fritt arbete med stort personligt ansvar i en miljö under spännande förbättringsprocess. Du får en stor påverkningsgrad i rollen och mandat att driva en positiv förändring.

Nederman är en växande organisation med fokus på att locka och behålla engagerade medarbetare som får utrymme att växa och bidra till företagets framgång. Som anställd i Nederman är du också med att skapa en hållbar framtid. Vi är stolta att kunna aktivt bidra till nästa generations lösningar för rena industriella luftflöden och där Nederman ligger i framkant gällande denna utveckling.

Våra kärnvärden – kundfokus, respekt för miljön och mod att agera – förankrar allt vi gör.

Information och ansökan

Låter det som en spännande tjänst och du har de erfarenheter vi söker så tveka inte att höra av dig med din ansökan. I detta rekryteringsuppdrag samarbetar Nederman med HEIM Executive och konsult Louise Edeheim. För mer information, maila gärna louise.edeheim@heimexecutive.se.

I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. Vi ber dig därför att ansöka så snart som möjligt.

Nederman erbjuder produkter och lösningar för industriell luftfiltrering som bidrar till en ren och säker arbetsmiljö, minskar miljöpåverkan och effektiviserar produktionen. Den yttersta målsättningen är att skydda människor, miljö och produktion från skadliga effekter av industriella processer. På så sätt bidrar Nederman till att skapa säkra arbetsplatser, effektiv produktion och betydande miljövinster.  

Nederman har en lång historia. Företaget grundades 1944 av Philip Nederman, en pionjär inom luftrening för att förbättra arbetsmiljön på fabriker och skydda industriarbetare mot hälsofarliga luftföroreningar. Nederman har fortsatt att utveckla produkter, system och tjänster, och har idag marknadens mest kompletta utbud av produkter och tjänster som skyddar människor, miljö och produkter mot de skadliga effekterna av industriella processer.

Urval av avslutade uppdrag

Director of Business Control

Corporate Sustainability Manager

Group Treasury Manager

Chief People & Culture

Brand Marketing Manager

VD

Director Partner Business Development

Commercial Director